Een goed functionerend I&A-organisatie kan een enorme versneller zijn en oplossingen bieden voor de complexe maatschappelijke opgaves. Is uw I&A-organisatie ‘fit’ genoeg om deze uitdagingen aan te gaan?
Traditioneel sluiten we onze twee wekelijkse nieuwsbriefcyclus elk jaar af met een vooruitblik op de thema’s die in 2021 wat ons betreft prominent aan de orde zullen zijn.
De gemeente Baarn kwam met de volgende vraag: “Gemeente Baarn streeft er naar een eigentijdse en digitale dienstverlening aan te bieden aan haar inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Gegevensmanagement is nodig om de onderliggende gegeven
Onze young professional Thomas Beniers deed voor zijn thesis onderzoek naar de implementatie van datagedreven besluitvorming binnen gemeenten. In deze nieuwsbrief een samenvatting van zijn bevindingen.
Door als gemeente de IT vernieuwingen te omarmen liggen er veel kansen om regie te gaan voeren op verandering waardoor je als gemeente flexibel en kostenbewust de uitdagingen van de toekomst tegemoet gaat.
Als iedereen binnen de gemeente moet bezuinigen om de Jeugdwet, WMO en COVID19 tekorten op te vangen, dan geldt dat natuurlijk ook voor de I&A/IV/ICT organisatie. Of toch niet...
Een hands-on training zaakgericht werken. Wat is het? Welke vorm past het best bij de eigen organisatie en welke impact heeft het op het klantbeeld, klantbediening, dataregistraties, ketensamenwerking en documentbeheer?
In deze tweedaagse training worden de deelnemers voorbereid om vorm en richting te geven aan de nieuwe omgevingswet.
Het gebruik van media en technologie heeft geleid tot een kennissamenleving. Deze samenleving kent een democratiserende werking. Burgers denken steeds vaker mee over onderwerpen die hun leef- en werkomgeving raken en verwachten meer inspraak.
De gemeenten Alkmaar gebruikt de iVisie voor een optimale informatievoorziening voor dienstverlening een maatschappelijke vraagstukken
Wat is de staat van onze ICT was de vraag van de gemeenteraad van de gemeente Amstelveen? Native heeft dit onderzocht
De Leidsche regio wil, via de samenwerking in Servicepunt71, zich verder versterken op het gebied van informatisering en informatievoorziening.
Native heeft kennisdeling hoog in het vaandel staan. Daarom sturen we elke twee weken op donderdag middag een kort artikel die u hopelijk inspireert in uw dagelijks werk.