Klantcase gemeente Tilburg: werken aan de inzetbaarheid van I&A-medewerkers.

klantcase gemeente tilburg

Aanleiding

De gemeente Tilburg ziet zich geconfronteerd met een nieuwe invulling van haar afdeling I&A, mede onder invloed van de digitale transformatie. Het aandachtgebied ontwikkelt zich van applicatieontwikkeling en netwerkbeheer naar adviseur van de organisatie. Vakafdelingen hebben namelijk behoefte aan een slimmer gebruik van de IT-mogelijkheden. Van een interne focus naar een externe focus.

Vraag van de klant

De gemeente Tilburg heeft Native gevraagd om de medewerkers te informeren over hun nieuwe rol binnen de gemeente over de as van inhoud als ook de as van persoonlijke rolinvulling. Het idee is om samen met de medewerkers na te denken over hun eigen ontwikkeling in lijn met de integrale strategie van de gemeente Tilburg.

Uitvoering door Native

De gemeente Tilburg heeft samen met Native Consulting de gewenste beweging van de afdeling besproken. Deze beweging is vertaald in leerdoelen voor de medewerkers, in lijn met de doelstellingen die binnen de gemeente zijn gesteld.

Het resultaat is een vierdaagse inspirerende training waarin medewerkers actief werden meegenomen in de reis die ze gaan maken waarbij alle aandachtspunten ten aanzien van de doorontwikkeling (als onderwerpen voor het informatiebeleidsplan en de persoonlijke ontwikkeling) zijn vastgelegd. Niet alleen informatie ontvangen, maar vooral ook zelf meedoen en zelf ervaren. De training wordt verder opgevolgd door begeleiding van de I&A medewerkers en het management. Ook wordt het informatiebeleid op inhoud beoordeeld en verder ontwikkeld.

gemeente Tilburg